IMG_20190201_184351.jpg


Mielestäni ei mikään ole turvallisempaa ja ihanampaa,

kuin   hiljentyä rukoilemaan.

On kovin siunaavaa rukoilla joukon mukana piirissä, jossa monet rukoilevat.

Kukin tuo Jumalan kasvojen eteen niitä aiheita, jotka kokee tärkeiksi.

Voi selvästi tuntea kuinka Jumalan Pyhä Henki liikkuu ja puhuu

jokaiselle juuri niitä asioita, joita Isä toivoo meidän muistavan yhdessä.

Rukouksen Henki aivan kuin ottaa valtaansa

ja saa tuntemaan, että kaikki ulkopuolinen häipyy kauas.

Kuin koko huone lakkaisi olemasta huone.

On vain hyvä ja turvallinen Jumalan syli,

jossa me kaikki paikallaolijat lepäämme.

Pieni hiljainen tauko rukousten välissä.

Joku jatkaa rukousta,

kohta toinen.

Ympärillä kuuluu hiljaista kuiskailua, supinaa ja

vähän äänekkäämpää kielillä rukoilemista

ja Jeesus nimen toistamista.

Tässä voisi viipyä kauan.

Yhteisessä rukouksessa on paljon voimaa.

Tuntuu kuin Jumala koskettaisi aivan jokaista.

Ja hän koskettaakin jokaista aivan omalla tavallaan.

Toinen vaikenee, toinen tuntee kyyneleiden nousevan silmiin

ja joku hymyilee ja iloitsee, jopa nauraakin.

Monet kiittävät ja ylistävät.

Tämä on ihanaa yhdessä rukoilemista ja kiittämistä.


Jos on ihanaa rukoilla toisten kanssa yhdessä,

voi huomata, että yksin ei olekaan niin helppoa tavoittaa rukouksen

ilmapiiriä.

Tuntuu kuin Herran Pyhä Henki ei olisikaan valmiina paikalla,

kun alan yksin rukoilla.

Näin voi helposti käydä, jos saa paljon rukoilla yhdessä rukouspiireissä.

**********

Isä,

rukoilen nyt,

että tulet viereeni,

hiljennä sieluni ja opeta minua olemaan aivan vaiti edessäsi.

Tässä saan olla ja odottaa.

Aloitan lukemalla Psalmin tai muutaman.

Niiden kautta sinä jo puhutkin minulle selvästi.

Isä, kun luen Sanaasi sinä hiljaa virvoitat rukoustani.

Sinä puhut minulle Sanasi kautta.

Sieltä rukoukseni alkaa nousta.

Pian, aivan pian, rukouksen virta alkaakin jo pulputa rinnassani.

Voi kuinka paljon minulla olikaan sinulle asiaa.

Kiitos että sinä herätät minut rukoilemaan ja kiittämään sinua.

Sinä olet ihmeellinen Jeesus !

Minä uskon ja luotan, että sinä kuulet rukoukseni

ja vastaat silloin, kun sinä hyväksi näet.

Vaikka minä olenkin tässä yksin

en ole ilman sinua , vaan saan tuntea,

että sinä täytät minut Hengelläsi ja minä iloitsen ja riemuitsen Sinusta,

Jeesus.

Koko päivän minä ikävöitsen olla lähelläsi.

Ja silloin saan ymmärtää,

että sinähän olet minussa koko ajan.

Sinun Pyhä Henkesi minussa

on voimani ja iloni.

Aina !