IMG_20180909_163938_resized_20180910_102


Kuljetko nyt pimeässä laaksossa ?

Jumala sanoo sinulle ja meille kaikille,

jotka koemme kulkevamme pimeässä laaksossa:

Vaikka sinä kulkisit pimeässä laaksossa,

sinun ei tarvitse pelätä mitään pahaa,

sillä minä olen sinun kanssasi sielläkin,

juuri täälläkin hetkellä.


Jumala ei lupaa, että hän säästäisi meidät varjojen laaksosta,

vaan hän lupaa olla siellä kanssamme,

niin ettei meidän tarvitse pelätä mitään pahaa.

Hän sanoo tämän omille lapsilleen,

niille jotka rakastavat häntä

ja tuntevat hänet ja

tunnistavat hänen äänensä.

Joskus tämä voi olla vaikea uskoa todeksi.

Mutta mitä lähempänä Jeesusta elät,

sitä selvemmin saat tuntea hänen läsnäolonsa.

Ja saat kokea hänen rauhansa sydämessäsi.

Ja elämäsi kulkee kohti valoisampaa aikaa.


Hänhän lupaa jo aikaisemmin,

Viheriäisille niityille minä vien sinut lepäämään;

virvoittavien vetten tykö minä sinut johdatan.


Koko tämä psalmi 23 on niin ihana ja turvaa tuottava,

että se kannattaa lukea vaikka joka päivä.

Mitä enmmän luemme Raamattua, Jumalan puhetta,

sitä selvemmin saamme tuntea Jumalan johdatuksen elämässämme.


Hän virvoittaa minun sieluni.

Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden.


IMG_2083.jpg