IMG_0749.jpg



Tänä joulupäivänä rukoilen.

että joku, ehkä juuri sinä olet saanut kohdata Jeesuksen, Joulun Herran ihan uudella tavalla.

Olet ehkä saanut tuntea hänen läsnäolonsa joululaulun välityksellä

tai jonkun rakkaan ihmisen halauksessa on sieluusi  välittynyt  Jumalan rakkauden kosketus.

Oletpa ollut yksin tai toisten ihmisten läheisyydessä,

Jeesus on tullut juuri sinua varten.


Joulua edeltävä aika on sitä aikaa,

jolloin leivotaan, siivotaan ja laitetaan ruokaa,

jotta kaikilla kotiin tulevilla olisi hyvä ja viihtyisä olo.

Monena jouluna olen ollut aivan uupunut jouluaaton iltana.

Mutta tänä jouluna niin ei tuntunut.

Olen saanut oppia jotain ihan uutta ja tärkeää.

Jeesuksen kanssa olen tehnyt näitä jouluvalmisteluita.

Olen töiden lomassa puhellut hänelle.

Pyytänyt häneltä ohjeita ja neuvoja,

ennen kaikkea olen  pyytänyt rakkautta, hänen rakkauttaan,

kaikkia niitä kohtaan, jotka kotonamme joulunaikaan käyvät, pokkeavat tai viipyvät pidempään.

Ja hän on ollut kanssani joka hetki

ja häneltä olen saanut voimia ja iloa jokaiseen tehtävääni.


Eilen illalla hautausmailla käydessämme sain vielä tuntea ihanaa rauhaa.

Vaikka ulkona oli pimeää, sateista ja tuulista,

hautausmaa oli kaunis ja saatoin nostaa käsiäni korkealle kiitokseen.

Aivan kuin näyn kautta, sain ymmärtää, että jonain hetkenä tulee se päivä,

jolloin kaikki haudat aukeavat

on ylösnousemuksen aamu.


Muistelin rakkaita vanhempiani ja appivanhempiani,

joiden kanssa saimme viettää monia jouluja lastemme kanssa.

Sukupolvien ketju on kaunis ja ihmeellinen.

Siinä ketjussa minäkin olen omalla paikallani.


Tänä päivänä iloitsen jokaisesta rakkaastani,

joita Isä on minulle antanut

ja jotka vielä elävät tässä elämässä,

rukoilen heille Jeesuksen kirkastumista elämässään.

Ja sinullekin

rukoilen Jeesuksen rakkauden kokemista,

sillä vain hänen kauttaan sinulla ja minulla on kutsu iäisiin ilojuhliin Taivaan kodissa.

Jos et vielä ole avannut sydämesi ovea hänelle

avaa se nyt.

Voit olla varma, että hän koputtelee hiljaa ovella.

Anna maailman hälyn hiljentyä ja kuuntele.

Varmasti saat kuulla hiljaisen pyynnön. "Avaa minulle ovi.

Minä se olen, Jeesus, Joulunlapsi, Sinun Pelastajasi ja Vapahtajasi."

Mieti tätä, pysähdy, kuuntele ja ota vastaan joululahjasi.

Siinä on sinun nimesi päällä, se kuuluu juuri sinulle.

Oven avaaminen on sitä, että sanot vilpittömästi: Tule Jeesus, tarvitsen sinua ja haluan kuulua sinulle . Tiedän, että en selviä ilman sinua ja sinun rakkauttasi ja anteeksiantoasi. Haluan olla sinun oma lapsesi nyt ja aina, Pidä kädestäni kiinni, silloinkin kun itse en jaksa.

Ihania joulun hetkiä !