IMG_1420.jpg


Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa,

en  pelkäisi mitään pahaa,

sillä olet minun kanssani.

Sinä suojelet minua kädelläsi,

johdatat paimensauvallasi.


Tämä on yksi jae Psalmista 23.


Uskon, että jokainen meistä joutuu joskus kulkemaan pimeässä laaksossa.

Aurinko paistaa täydeltä terältään

ja lämmittää.

Tuntuu, että nyt on kaikki hyvin.

Sitten aivan yllättäen taivas täyttyykin synkistä pilvistä.

Joudumme rajuilman keskelle

ja olemme kuin pimeimmässä laaksossa.


Tällainen säätilan muutos yllättää kulkijan.

Voi tulla viesti, joka muuttaa kaiken.

Viesti voi tulla luoksemme monin keinoin.

Ei ole väliä

tuleeko se kännykästä, postin kuljettamana tai

jonkun kohtaamamme henkilön kautta.

Ikävä asia vain jysähtää yllemme,

ja sillä hetkellä se pimentää koko tienoon ympärillämme.


Juuri silloin tarvitsemme Jumalan apua.

Jumalan apu tulee ihmeellisesti Sanan kautta.

Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa,

en minä pelkäisi mitään pahaa,

sillä SINÄ OLET MINUN KANSSANI.

SINÄ SUOJELET MINUA KÄDELLÄSI

JA JOHDATAT PAIMENSAUVALLASI !


Näin sinä sanot juuri minulle, juuri tässä, missä nyt olen.

Koska minulla ei ole mitään muuta todellista

kuin Sinun Sanasi,

minä tarraudun kaksin käsin tähän sinun lupaukseesi.

Vaikka matkani jatkuisi laakson pohjalla,

Sinä todella olet kanssani ja näet mitä minulle tapahtuu.

Sinun vakaa ja varma läheisyytesi karkoittaa pelon

ja epävarmuuden.

Yhdessä kanssasi, Jeesus, kuljemme kohti päivän valoa.

Ja sinä annat minulle rauhan,

vaikka myrsky vielä pauhaa.

Tällainen on vain Sinun rauhasi !

Sinuun tahdon luottaa aina.


Jos kuljen auringossa ja lämmössä,

en  voi ymmärtää,

mitä on sinun voimasi ja turvasi minulle hädässä.

Vain hädässä ja mustassa laaksossa kulkenut

ja Herralta avun saanut voi tietää,

mitä on Vapahtajan läheisyys

ja Hänen rakkautensa meitä täällä maanpäällä vaeltavia kohtaan.


Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa,

en pelkäisi mitään pahaa,

sillä sinä totisesti olet kanssani

ja kannat minua sylissäsi

kunnes olemme selvinneet tyyneyteen ja rauhaan.

Jeesuksen Kristuksen läsnäoloa ja rauhaa sinulle,

joka nyt etsit tietä valoon

pimeässä laaksossa.

Usko, Jeesus on kanssasi juuri nyt ja juuri siellä,

missä olet .

Ota vastaan Hänen rakkautensa.