IMG_3378.jpg


Neljä viikkoa olen Nani kisun kanssa oleillut paljon sängyllä.

Se on selvästi iloinnut ja nauttinut siitä, että olen ollut paikoillani

ja se on löytänyt ihanan lämpimän olopaikan ihan viereltäni.

Tavallisesti olen yleensä aina tekemässä ja puuhaamassa jotain.

Nyt olen oppinut olemaan

ja lepäämään.

On ollut mahdollisuus lukea ja kuunnella hengellisiä ohjelmia radiosta.

Olen saanut olla hiljaa Herran edessä ja mietiskellä ja rukoilla.

Monet ihmiset ja asiat nousevat hiljaisuudessa mieleen.


Toisinaan olen tuntenut lievää masennustakin ja yhdentekevyyttä.

Olen senkin tunteen antanut tulla ihan lähelle.

Ajatellut, että kaipa tämäkin on läpikäytävä.

Silti Jumala on ollut lähellä.

Jumalan huolenpito on tullut kohti

ystävien tekstiviesteissä ja puhelinsoitoissa.

Ennen joulua Jumala lähetti kaikkinaista apua meille

pienien ja isojen muistamisten merkeissä.

Kaikista näistä huomionosoituksista säteili muistaminen, välittäminen ja

lähimmäisenrakkaus.

Ystävät, lapset ja muut sukulaiset ja tuttavat ovat Jumalan suuri lahja.

Jokaista näistä ihanista ilontuojista

haluan kiittää.

Ovat varmaan olleet Jumalan lähettämiä enkeleitä.


Rukoukseni olisikin,

että silmäni olisivat edes vähän enemmän avautuneet näkemään toisten ihmisten

tarpeet ja kaipaukset.

Sanoohan Jumala meille Sanassaan:

Sen, minkä toivot itsellesi tehtävän

tee se toiselle.


Sulje rakas Jeesus tänä iltana kaikki ne,

jotka tarvitsevat apua ja lähimmäisen lämpöä,

pientä huomion osoitusta tai rukousta,

sinun hellään ja rakkauden täyttämään syliisi.

Anna alakulon ja pettymysten kaikota pois.

Anna kaipaavien tuntea sinun hellän kätesi paino ja kosketus

siinä, missä on kipeä paikka

ja kolkuta sydämen ovelle

ja käy sisälle, jos ovi on auki.

Näin sinä olet luvannut tehdä.

Kiitos ja ylistys sinulle

Pyhä Jumala !