IMG_0821.jpg


Minulla on hyvä ystävä monen vuoden takaa.

Viime viikolla hän piipahti luonani.

Hän toi nämä kauniit  tulppaanit.


Meillä riitti puhetta niin,

että hänen lähtiessään

päätimme tavata hiukan useammin.


Tämä on ihan tavallista ystävien kesken.

Tänä aamuna katselin näitä kukkia.

Huomasin niiden jo alkaneen lakastua,

vaikka olen joka päivä tunnollisesti leikannut varsien päästä palasen

ja vaihtanut niille raikkaan veden.


Tuossa se kimppu on edessäni.

Kohta vien kukat pois,

sillä niiden väri haalistuu ja niiden avautuessa kokonaan

ne menettävät kauneuttaan.


Otinpa kuitenkin niistä kuvan.

Kuvaa katsellessani en voi olla kiinnittämättä huomiota

pieneen valkoiseen enkeliin

joka on asettunut kukkien joukkoon.

Näetkö sinä enkelin ?


Näin on ihmeellisesti Jumala antanut iloa minulle

 kuhtuneiden kukkien seassa.


Katselepa tänään ympärillesi,

sinäkin voit nähdä enkelin aivan yllättävässä paikassa.

Sanonta on:

kauneus on katsojan silmissä.


Anna rakas Jumala minulle tänään sellaiset silmät,

että näen kauneutesi kaikessa

mitä ympärilläni on.

Anna nähdä kauneus siinäkin, missä joku näkee vain

rumaa ja kuihtunutta

pois heitettävää.


Anna erityisesti nähdä kauneus toisissa ihmisissä,

läheisissäni, jotka ehkä juuri nyt kysyvät kärsivällisyyttäni,

tai aivan ventovieraassa, joka etuilee kassalla

tai pyytää apuani , vaikka minulla on kiire.


Anna, Isä, meidän tänään nähdä kauneus

ja anna meidän huomata enkelisi, jonka olet kätkenyt

sinne, mistä sitä vähiten odotamme näkevämme.