IMG_0712.jpg


JOULUKUUN KOLMAS PÄIVÄ


On joulukuun kolmas päivä.

Ei lunta, vain harmaata, märkää ja pimeää.


Kaupoissa joululaulut soivat.

Koristeet kimaltavat.


Joku on niin yksin,

kulkee kadulla.


Pistäytyy pieneen puotiin.

Ihailee tavaroiden kauneutta.


Palaa kadulle ja jatkaa matkaansa .


Kotien ikkunoissa jouluvalot ovat syttyneet illan hämärtyessä.


Hän on niin kovin yksin.


Sisällä sydämessä palelee.


Eikö ole ketään jolle lähettäisi joulukortin ?


Mihin ovat kadonneet ystävät ja läheiset ?


Lohduton ikävä ja haikeus valtaa hänen mielensä.


Askelten seuratessa toisiaan hän saapuu kotiin.


Avaa oven


laittaa valot.


Mainospostin seasta hän löytää pienen kirjekuoren.

Avaa sen nopeasti repäisten.


Kutsumme sinut kotiimme laulamaan joululauluja, kuulemaan joulun sanomaa ja tutustumaan naapureihisi”.


Kutsun lopussa on vielä päivämäärä, kellonaika ja samassa talossa olevan asunnon numero ja kutsujan nimi.


Tervetuloa !


Olisi kiva mennä sinne, jos vain rohkenisi.



Viikon päästä tulee odotettu ilta.

Jännittää ja pelottaa kovasti.


Mutta hän rohkaisee mielensä ja soittaa ovikelloa.


Oven aukaisee iloinen, nuori rouva ja kaksi pientä lasta vierellään

toivottavat tulijan tervetulleeksi.


Sisältä tulvahtaa ihana kahvin tuoksu.


Hän istuutuu nopeasti lähimmälle tuolille,

katsoo arkaillen ympärilleen

nyökkää varovaisen tervehdyksen muille huoneessa oleville.


Rouva jakaa kaikille vihkosen, jossa on joululaulujen sanoja.


Yhdessä lauletaan tuttuja lauluja.


Olo alkaa tuntua jo ihan hyvältä ja rauhalliselta.


Pian on varmaankin kahvin aika.

Sekin alkaa jännittää.


Lauletaan vielä yksi laulu ennen tarjoilua.

Laulu onkin ihan vieras ja tuntematon hänelle.



”Minä tulin sinua varten, jota jouluna paleltaa.

Minä synnyin talliin ja seimeen, voin sinua rakastaa.

Minä tulin sinua varten, jolla ei ole ystävää,

minä tulin sinua varten, saatan sinua ymmärtää.

Sillä sinä olet minulle rakas.

Olen tähtesi kärsinyt.

Sinä olet minulle rakas,

ota minut vastaan nyt !

Sillä sinä olet minulle rakas, minä kannoin tuomion

Sinä olet minulle rakas,

Ovi taivaan auki on.


Toiset laulavat edelleen.

Mutta nämä sanat menevät suoraan hänen sydämeensä.

Hän nieleskelee.

Kyyneleet alkavat valua pitkin poskia.


Kunpa kukaan ei huomaisi.


Tässä hetkessä hän kokee jotain ihmeellistä.


Hän tuntee kuinka tämän kodin täyttää valtava rakkaus, rauha ja kirkkaus.


Joku tulee ihan hiljaa hänen lähelleen,

laittaa kätensä hänen harteilleen ja hän kuulee sanat selvästi:


MINÄ TULIN SINUA VARTEN

SINÄ OLET MINULLE RAKAS.

OLEN MAKSANUT SINUN SYNTIVELKASI

TAIVAAN OVI ON AUKI SINULLE

JOS OTAT MINUT VASTAAN NYT.



Perheen isä tulee hänen luokseen

ja he rukoilevat yhdessä.


Tämä ilta muutti kaiken.


Kiitos Jeesus

tänä jouluna sinä tulet ihmisen luokse täpötäydessä joulukirkossa

tai yksinäisessä autiotuvassa.

Tämänkin joulun lahja on iankaikkinen elämä sinussa.

Tahdot antaa sen henkilökohtaisesti meille jokaiselle.