IMG_2029.jpg


Tunnetko joskus samoin kuin minä eilen illalla

ja aika usein muulloinkin ?

En ole tarpeeksi hyvä, kiltti ja rakastava.

En ole tarpeeksi nöyrä, antavainen ja laupias.

En osaa

enkä jaksa tarpeeksi.

Tunnen olevani niin vajavainen ja huono.

Huono äiti, vaimo, pikkusisko

tai mummu,

saati seurakuntani jäsenenä.

Jos vain olisin toisenlainen,

edes vähän parempi kristitty,

varmaan moni asia olisi paremmin ja olisi helpompaa elää.

Perheenjäsenilläni olisi riittävästi rakkautta ympärillään.

Lastenlapsilla olisi paras mummu maailmassa.

Sisarukseni saisivat tuntea aitoa välittämistä

ja kaikki sasivat kuulla suustani enemmän rakkaudellisia sanoja.

Kaikki halaukseni olisivat moninkerroin lämpimäpiä, kuin nyt.


Voi Herra, kuinka haluaisin olla täynnä rakkautta kaikkia ihmisiä kohtaan.

Haluaisin tuoda rakkauden ja lämmön tunteita niille,

jotka kerjäävät rahaa kaupungin katujen varsilla

ja niille, jotka ovat pudonneet pois tavallisesta arjesta,

ja niille jotka palelevat rakkauden ja läheisyyden kaipuusta.


Mutta Herra, sinä tunnet minut.

Näet sydämeni kaipauksen olla hyvä ihminen.

Ilman sinua, en voi muuttua tai muuttaa itseäni.

Käännyn puoleesi

ja rukoilen

muuta sinä minua ja tee sellaiseksi kuin haluat.

Ja ehkä sinä, Suuri Jumala,

näet minut toisin, kuin itse näen itseni.

Et vaadi meiltä yhtään enempää, kuin mihin yllämme.


Rakkaudessasi sanot lapsellesi,

ei sinun toisenlainen toimintasi olisi asioita muuttanut.

Minä olen ollut aina läsnä ja minä olen asioita johdattanut.

Olen kuullut rukouksesi läheistesi ja ihmisten puolesta.

Minä olen Jumala

sinä luomistyöni tulos.

Minä olen Rakkaus

ja rakastan sinua juuri sellaisena kuin olet.

Olen savanvalaja

riittää, että asetut työpöydälleni

ja antaudut muovailtavaksi.

Minä teen sinustakin jotain uutta.

Mutta, jotta saan sinusta kestävän astian,

minun on vietävä sinut tulikuumaan uuniin, jossa vahvistut.

Älä silloinkaan ole peloissasi,

sillä minä en sinua jätä.

Tarvitsen vain itse muovaamiani astioita.

Prässätyt tusinatuotteet näyttävät kauniilta

mutta ne eivät kestä minun käytössäni.

Sinun sielusi on kallis ja kuolematon.


Kelpaan Jumalalle tällaisenaan.

Uskon, että minunkin kauttani virtaavat elävän veden lähteet.

Kiitän Jumalaani !