IMG_1822.jpg


"Nouse ja mene alas savenvalajanhuoneeseen;

siellä minä annan sinun kuulla sanani".

Niin minä menin alas savenvalajan huoneeseen,

ja katso,

hän teki työtä pyöränsä ääressä.

Ja jos astia, jota hän valmisti,

meni pilalle,

niinkuin savi voi mennä savenvalajan käsissä,

niin hän teki siitä taas toisen astian,

miten vain savenvalaja näki parhaaksi tehdä.

Jer. 18:2-4


Savea me olemme.

Jumalan valmistamia, ainutlaatuisia astioita.

Rakas Isä!

sinun pöydälläsi tahdon tänäänkin olla.

Haluan olla pehmeää savea, jota pyörität ja muokkaat tahtosi mukaan.

Kerran olin kivenlohkare,

siitä murskasit minut kivenkappaleiksi, soraksi

 sitten pienensit ja jauhoit minut ihan hienoiseksi hiekaksi

ja teit minusta savea

muovataksesi minut astiaksi.

Murskaaminen ja jauhaminen on vienyt vuosia.

Se on ollut vaivalloista sinulle ja kipeää minulle.

Mutta jos tänäpäivänä saan olla pehmeää savea sinun käsissäsi,

en voi muuta kuin kiittää ja ylistää sinua.

Tämä vaihe on kaunis ja lempeä vaihe.

Iloiten pyörin ryörässäsi, kun sitä pyörität

ja lämpimin käsin muotoilet minua.

Pyörä pyörii

sinun rakkaat kätesi minun ympärilläni

en pelkää enkä vastustele.

Sinä Herra päätät millainen minusta tulee.

Mihin käyttöön minua muovaat.

Vielä on edessä uuniin laitto.

Kovassa kuumuudessa saan kestävyyden, jonka vaadit astioiltasi.

Kun olen valmis

katsot minua rakastaen ja ihaillen.

Osoitat paikkani ja annat tehtävän.


Kiitos Isäni, että välität minusta niin paljon,

että käytät aikaasi minun valmistamiseeni.


Jään käsiisi Herra ja rukoilen

että annat minulle nöyryyttä alistua tahtoosi tänään

vaikka se ei olisikaan oma tahtoni.

Tiedän että sinä ajattelet aina lapsesi parasta.

Kiitos Jeesus !