Ihmiset kulkevat allapäin ja murheissaan.

Meillä on monenlaista taakkaa repussamme.

Vaikka kevätaurinko paistaa ja ympärillä näkyy kevään suloiset merkit,

ei se saa mieltämme aina kevenemään.

Ajattelemme usein, kuinka voisimme keventää vierelläkulkevien kantamuksia.

Omakin sydän voi olla täynnä huolia.


Jumala kuitenkin lupaa antaa meille uuden sydämen ja uuden hengen.

Hesekiel 36: 26 sanoo näin:

MINÄ ANNAN TEILLE UUDEN SYDÄMEN JA TEIDÄN SISIMPÄÄNNE UUDEN HENGEN.

MINÄ OTAN TEIDÄN RINNASTANNE KIVISYDÄMEN POIS JA ANNAN TILALLE ELÄVÄN SYDÄMEN.


Jos minäkin saisin uuden, lempeän sydämen ja uuden rakastavamman hengen,

voisin varmasti auttaa toisia enemmän ja olla parempi läheinen.


Me emme kukaan voi itse itseämme uudistaa.

Siihen meidän kykymme ja tahtomme eivät riitä, vaikka halua kuinka olisi.

Tämän uudistuksen voi tehdä ainoastaa meidän Lunastajamme, Pelastajamme Jeesus Kristus.

Hän on kärsinyt sinun ja minun puolesta tuomion kaikista meidän pahoista teoistamme ja laiminlyönneistämme.

Hän voi antaa meille uuden sydämen ja hyvän omantunnon.

Jos Jeesus saa tulla asumaan meidän sydämeemme, meillä on halu antaa hänen puhdistaa meidät kokonaan.

Kun Jeesus asuu sydämessämme, hänen Henkensä on meissä.


Vaikka näin on, silti saamme usein itsemme kiinni kovasydämisyydestä.

Työ meissä on varmasti vielä kesken, mutta Jumala on luvannut saattaa työnsä loppuun ennenkuin Jeesus tulee omiaan hakemaan taivaaseen.

Tähän me saamme luottaa ja sielumme ankkuroida.

Eräänä yönä ajattelin ja rukoilin Jumalaa:

tule tekemään minulle sydämeen operaatio tänä yönä, että aamulla olisin kuin toinen ihminen; rakastava, hyväksyvä ja laupias jokaista kohtaan.

Silloin käsitin, että hinta tällaiseen voi olla erittain kova. Havahduin ja pyysin miettimisaikaa.

Mitä on edessäni, sitä en vielä tiedä.

Sen tiedän, että olen hyvissä käsissä ja parhaassa hoidossa,

kun kuulun Jumalalle ja olen Jeesuksen verellä lunastettu.

Se riittää nyt...