arjen%20ihmeit%C3%A4%20003.jpg


ILOISTA PÄÄSIÄISTÄ !


Onko ilo sydämessäsi ?

Tavoittaako pääsiäisen ilosanoma

Jeesuksen ylösnousemisesta sinut ?

Ihmeellistä, mutta totta se on.

Jeesus elää tänäkin päivänä

ja hänet voidaan löytää ja kohdata.

Ilman hänen rakkaudentyötään Golgatalla

meillä ei olisi mitään toivoa,

vaan olisimme tuomitut iankaikkiseen kuolemaan

eroon Jumalasta so kadotukseen

ja iankaikkiseen pimeyteen.


Kun soitan jollekin ystävälleni tai tutulleni

usein kysyn, missä olet, voinko puhua?

Vastauksia:

Olen kaupassa.

Olen juuri sovituskopissa.

No, luen aamulehteä.

Olen lenkillä.

Katselen telkkaria.

Olen lähdössä juuri kuntosalille.


Tällaisia vastauksia useimmiten saan kuulla.

Haluaisin kuulla jotain muuta.

Jospa joku sanoisi:


luen juuri Raamattua ja olen löytänyt ihanan kohdan, joka lohduttaa ja siunaa minua tänä päivänä aivan erityisesti.


Olen rukoilemassa

ja juuri rukoilinkin sinun puolestasi.


Olen Raamattupiirissä.


Kuuntelen ylistysmusiikkia ja ylistän Jumalaa.


Mietiskelen lukemaani Päivän tunnussanan tekstiä.


Luen hengellistä lehteä.


Odotin soittoasi,

Jumala on puhunut minulle sinusta

sillä näin sinusta ihmeellisen unen.


Olen saanut Herralta sanoman, jonka haluan viedä seurakuntaani.


Kirjoitan korttia ystävälleni, sillä tiedän hänen tarvitsevan rohkaisua juuri tänään.


Moni sanoo, että Jumala on niin kaukana

ja Jeesus tuntuu etäiseltä.

Mutta etsitkö todella Jumalan läsnäoloa

tai hakeudutko Jeesuksen seuraan silloin, kun siihen on pienikin mahdollisuus?


Jumala sanoo Raamatussa:


LÄHESTYKÄÄ JUMALAA

NIIN HÄN LÄHESTYY TEITÄ...

JAAKOB 4:8

JA

ETSIKÄÄ HERRAA SILLOIN,

KUN HÄNET LÖYTÄÄ VOIDAAN;

HUUTAKAA HÄNTÄ AVUKSI,

KUN HÄN LÄSNÄ ON.

JES. 55: 6


MINUN SYDÄMENI VETOAA SINUN OMAAN SANAASI:

"ETSIKÄÄ MINUN KASVOJANI".

HERRA MINÄ ETSIN SINUN KASVOJASI.

PSALMI 27:8


Näitä kohtia on Raamatussa paljon.

Isä pyytää meitä etsimään häntä, hänen kasvojaan.

Kuitenkin niin harva etsii Herraa ihan tosissaan.

Yllä mainitsemani asiat,

joiden parista tapaan ihmiset,

ovat ihan hyviä ja sopivia,

mutta miksi niin moni kuitenkin vaikeroi ja valittelee

ettei tunne Jumalan tai Jeesuksen läsnäoloa elämässään ?

Eikä saa kokea mitään Herran ihmeitä.


Jumala selvästi sanoo meille:

VAAN ETSIKÄÄ ENSIN JUMALAN VALTAKUNTAA

JA HÄNEN VANHURSKAUTTANSA,

NIIN MYÖS KAIKKI TÄMÄ TEILLE ANNETAAN.

MATT. 6:33


Jumalaa ja hänen kasvojaan voidaan etsiä

tulemalla hänen luoksensa vilpittömästi.

Saamme pyytää syntimme anteeksi Jeesuksen Kristuksen nimessä,

hänen sovituksensa riittää meille jokaiselle.

Saamme kiittää Isää Jumalaa tästä ja kaikesta mitä meillä on.

Saamme rukoillen tuoda hänen eteensä ihan kaiken,

mikä meillä on murheena tai huolena

puutteena tai toiveena.

Raamattua lukemalla saamme olla aivan Jumalan läsnäolossa

sillä hän puhuu meille ihmeellisellä tavalla juuri Sanansa kautta.

Mitä enemmän vietät aikaa Isän lähellä rukoilleen, kiittäen ja Sanaa lukien

sitä lähempänä tiedät ja tunnet olevasi

Herraa, Isää, Jeesusta.

Etsi herraa, niin sinä saat löytää hänet.

Tämä on tie. jota kannattaa kulkea

sillä se vie suoraan Isän syliin ja

Jeesuksen ihmeisiin.