IMG_1390-normal.jpg

Muutama vuosi sitten, koin elämäni hyvin vaikeaksi. Silloin minulle tuli mahdollisuus liittyä pieneen ylistystanssi ryhmään.

Aluksi ajattelin, kuinka voin ylistää Jumalaa, kun elämässäni on niin vaikeita asioita ja oikeastaan haluaisin vain olla hiljaa ja käpertyä sohvannurkkaan suremaan.

Sitten ymmärsin Jumalan kutsuvan minua ylistyksen tielle katsomaan. mitä se vaikuttaisi minussa.

Parin muun naisen kanssa kokoonnuimme yhdessä ylistämään Jumalaa tanssien.

Aluksi rukoilimme, veimme yhdessä asiamme, ilomme ja surumme Jeesuksen nimessä Isän eteen. Ja sen jälkeen laitoimme soimaan  ylistysmusiikkia.

Aluksi hyvin varovasti ja epäröiden aloin liikkua musiikin myötä. Vähitellen yhä enemmän opin kiittämään kaikesta Jumalaa. Aloin ylistää häntä ihan oikeasti. Unohdin omat asiani ja olin vain Herrani lähellä ja tanssin hänelle.

Tunsin, miten hänen rakkautensa minua kohtaan kasvoi ja kasvoi niin, että tunsin kuuluvani Jumalalle. Hän otti minut luokseen ihan kokonaisena, kaikkine puutteineni, virheineni ja synteineni.

Rakastan Jumalaa, ja siksi halusin kiittää ja ylistää häntä koko olemuksellani. Hän on antanut meille juuri sellaisen ruumiin ja olemuksen, kuin hän on parhaaksi nähnyt. Uskoin, että olin kaunis Jumalan silmissä, se riitti.

Aloin ylistää Jumalaa tanssien myös kotona, silloin, kun olin yksin. Melkein mikä tahansa hengellinen musiikki tuntui rohkaisevan pieneen tai suureen liikkumiseen Jumalan kasvojen edessä.

Usein tunsin valtavan vapautumisen ja kyyneleet valuivat poskilleni tai tunsin suurta onnea, kun sain olla lähellä Herraa.

Kirjoitin pikkurunon.


Tanssin pienen ylistystanssin sinulle,Jumala.

Nostan käteni sinua kohti,

pyörähdän ympäri

ja heilautan kaunista huivia.

Kohotan katseeni sinuun.

Silmät kyynelissä minä tanssin sinulle.

Avaan sydämeni sinulle.

Olen edessäsi kuin lasia,

näet  pelkoni, haavani ja suruni.

Vain sinulle tanssin tämän pienen tanssiin.

Sinä katsot minuun ja hymyilet.

Nyt silmäni kostuvat onnen kyynelistä,

Sinun rakkautesi on elämäni

siksi tanssin Sinulle.


Nykyään olen tanssinut vain yksikseni. Tämä on hyvä näin. Tässäkin Jumalan johdatus on ollut selkeä. Hän osoitti minulle tien ylistykseen. Tiedän hänen katsovan minuun rakkaudella ja hän ottaa aina mielellään vastaan meidän palvontamme, ylistyksemme ja kiitoksemme.

Jos tänään koet olevasi onneton ja taakoitettu, niin anna Jumalan johdattaa sinut kiitoksen ja ylistyksen lähteille. Tanssia voi vaikkapa vain käsien liikkeillä ja ihan pienilla eleillä.

Jumalan silmissä kaikki mitä teet häntä ylistäen, on kaunista ja sinua itseäsi eheyttävää.

Tämä oli vain minun kokemukseni ja minun tieni etsiytyä yhä lähemmäs Jumalaa ja Jeesusta ja Pyhää Henkeä.